sobota 8. února 2020

Péče o mou pleť

Psala jsem už post na téma čištění pleti, ale bohužel tam je omezený počet písmenek, proto jsem se rozhodla i sepsat článek na toto téma, všechny svoje know-how, protože se o péči dost zajímám, přeci jen předčasná péče je dost důležitá.
1. Odlíčení pleti
Jako první je základ očištění pleti od makeupu, protože zbytky makeupu mohou ucpávat póry, podráždit pleť a zbytky řasenky mohou polámat řasy. Nikdy nechoďte spát s neodlíčenou pletí, udělá to více škody než užitku.

Používám micelární vodu od Garnieru, není špatná. Rychle odlíčí, neštípe v očích a je zkrátka příjemná, akorát vysušuje, ale to doplním další péčí.



2. Čištění pleti
Další krok je čištění pleti. Nestačí pouze odlíčit makeup, ale také hloubkově čistit pleť od nečistot a to i v případě, že makeup nepoužíváte. Vaše pleť je každodenně vystavena prachu, smogu, potu, znečištěnému prostředí a mastnotě. Pokud pleť není řádně vyčištěná, může být pleť podrážděná a náchylnější ke vzniku akné a věřte mi, když máte aknózní/ problematickou pleť, trvá i roky než se dá do "normálního" stavu. Také vzniká problém i u následné péče, protože produkty pak nedělají na 100% to, co by měli dělat. Nevsáknou se tak dobře, jak na vyčištěné pleti.

Na čištění pleti používám hloubkově čistící gel od LR - microsilver plus. Obsahuje mikro stříbro a krásně hloubkově čistí pleť. Líbí se mi na jeho vlastnostech právě hloubkové čištění a zároveň působící antibakteriálně v praxi to znamená, že důkladně a hloubkově vyčistí pleť, a zároveň ji dezinfikuje a dál se netvoří akné.



3. Toner
Toner je skvělý na "dokončení" čištění pleti, osvěžení pleti a připravuje ji na další pečující produkty. Já používám od značky LVLY, který nádherně voní (přála bych Vám ho ucítit, je úžasný!) a pleť je po něm nádherně čistá.

4. Krémy/ olejíčky
Z krému momentálně používám nejvíce pleťový krém od LR microsilver plus (lokální) na akné. Po celé mé rutině si ho dám čistě jen na problematická místa a nechám přes noc zaschnout, ráno smyji. Používám ho už 4 týdny a popravdě má pleť je o dost lepší než před 4 týdny, konečně vidím změnu, protože mi jiný produkt na akné nepomohl. A díky lékům jsem měla velmi zhoršenou pleť, tohle jediné mi ji zlepšuji i přes vliv léků.

Jako další používám oční krém od značky LVLY, který aplikuji na oční okolí i víčka, ráno po kruzích není ani stopa a i mé mini vrásečky pomalu zklidňuje. Mám ho velmi ráda jak na každodenní používání, tak i na bláznivé noci, kdy spím jen pár hodin, ráno nikdo nepozná, že jsem spala 2 hodiny, kromě mě.

A v kategorii olejíčků používám od Garnieru jejich garnier bio řadu s levandulí a arganovým olejem. Původně jsem tento olejíček málem vyhodila, protože jsem si ho dávala přes den a absolutně se nechtěl vpít do pleti, až jsem ho jednou zkusila dát na noc a vytvořil mi doslova zázraky na pleti. Pleť byla rozjasněná, měla "zdravější" pohled a byla velmi hydratovaná, vyživená. Proto doporučuji tento olejíček přes noc, přes den jen když nikam nejdete a nechcete vypadat jako "mastňák", protože přes noc má několik hodin na vpití a ráno se probudíte jako princezny. :-)

5. Peelingy/masky 
Masky a peelingy používám 1x týdně, nijak to nepřeháním. Peeling používám ráda od Yves rocher, který má jemný písek, který nijak nedráždí, ale zbaví pleť odumřelých buněk. Masky zas miluji od Garneiru, ty plátýnkové, které jsou skvělé. Pleť vyživý a hezky hydratuje. 


6. Péče mimo kosmetiku
Já se snažím dát pleti úplně všechno co potřebuje a to nezahrnuje jen důkladnou péči o pleť, ale také dostatek čisté vody/ min. 2 litry denně, kvalitní a vyváženou stravu a méně sladkého.

 Určitě to s péčí nepodceňujte, pleť máme dokonce života jen jednu a bylo by zbytečné se nechat píchat injekcemi, aby jsme neměli vrásky, když s tím můžeme kvalitní péčí zatočit sami. Rozhodně s tím začněte brzy, klidně už v nějakých 16-17 letech, není to brzy a i mě teď zpětně mrzí, že jsem se začala o pleť zajímat až později, po 18 roku. Zatím produkty zkoumám a také jak svědčí mé pleti, rozhodně si ale plánuji koupit kvalitnější kosmetiku, která bude pro mou pleť ještě o mnoho lepší. :-) 

A jak se o pleť staráte Vy? V kolika letech jste se začali věnovat pleti?




Žádné komentáře:

Okomentovat